Den text du just börjat läsa är inte producerad av artificiell intelligens.
Den är skapad under en inspirerande hundpromenad i en högst mänsklig hjärna utifrån drygt 71 års livserfarenhet.
Fast hur säker kan du vara på det? Och spelar det egentligen någon roll?
Vi lever redan i en AI-värld, inte minst i de medier vi tar del av.
Utvecklingen är explosionsartad, lika genomgripande som intåget av internet och har till stor del skett sedan många av oss lämnat yrkeslivet.
Hur hänger vi med, vad väntar oss?
Martin Jönsson, Business Intelligence & AI Director inom Bonnier News, har svaren på det vi vill veta.
Martins egen journalistiska karriär bjuder på en historiskt illustrativ bild av medielandskapets utveckling.
Några nedslag efter starten i början av 80-talet på Hallandsposten som då just övergivit blysättning: redaktionschef och chefredaktör för SAS Upp & Ner, chefredaktör på Journalisten, redaktionschef och kulturchef på SvD, där Martin också var verksam som debattör i publicistiska frågor, digital journalistik och den framtida mediemarknaden, programdirektör på SR med särskilt ansvar för digitala medier och redaktionell utvecklingschef på DN.
När: tisdagen den 13 maj kl 13.
Vi äter lunch från kl 12.
Var: Harvest Home, Bondegatan 50.
Anmälan till: l.gerdemo.holmgren@gmail.com.
Kom i håg att lämna återbud om du får förhinder efter anmälan.
Välkommen!