Med en uppskattad resa till Litauen avslutade vi vårens alla möten i Stockholmsjournalisternas seniorer. 

Konst i tunnelbanan och på Liljevalchs, grönska i Nobelparken, buss genom arkitekturhistorien och utflykt till Filmstaden, möte med två exministrar, med en expert på fotboll, med en annan på stockholmska, är ett axplock av allt vi hunnit med under våra möten i vår. 

Så vad händer i höst?

Nu är det sommar och avkoppling som gäller, samtidigt som planer smids inför höstsäsongen.
Vi startar torsdagen den 20 augusti med en visning av konstnären Sanna Frieds utställning Min farmor Hédi Fried på Sveriges museum om Förintelsen.

Den 9 september besöker vi Tekniska museets utställning Drömlandet om hur det fattiga jordbrukslandet Sverige öppnade sig mot världen och blev en global tekniknation. Vad händer när framsteg inte bara förändrar samhället utan även oss själva?

Anmälan först när inbjudan går ut till dessa två möten. 

Mot slutet av september är det dags för höstmöte, lägligt nog strax efter valet.

Till dess önskar vi alla i Stockholmsjournalisternas seniorer en fin sommar och på återseende. 

Styrelsen